From October to December 2018 the MoT+++ space will be converted into the working studio of visual artist Wu Chi-Tsung. During his residency, Wu Chi-Tsung will develop new works in his experimental photography series of Cyano-Collages. The public will have the opportunity to see Wu Chi-Tsung’s work in progress on select dates during this period.

Conventional cyanotype photography uses objects placed on paper to create a negative or imprint of the object in white against a cyan-blue background. The paper, having previously been covered with a solution, is exposed to an ultraviolet light source, such as sunlight, causing a chemical reaction that results in the distinctive blue colour, and leaves unexposed paper white. Wu Chi-Tsung uses the cyanotype method to create large abstract photographic works that echo the mountainous landscapes of traditional Chinese Shan Shui ink and brush paintings.

from the artist:

‘In the early spring of 2015, Mr. Ni Tsai-Chin, a prestigious artist and art critic in Taiwan, died of disease. When learning the news, I recalled a summer vacation more than 10 years ago some friends and I served as assistants of Mr. Ni. We experienced a memorable summer in Mr. Ni’s dormitory in Tunghai University. Being indulged in calligraphy and ink art all day, we often chatted extensively from southern transition of Chinese landscape paintings in Song dynasty to the western art made in Taiwan. His expanded horizons, insightful arguments, integrated knowledge of traditional and contemporary arts, and persistence in defending cultural subjectivity have nourished my art development since my novice periods.

To commemorate Mr. Ni, I present Cyano-Collage in a form of ink painting collage, what is Mr. Ni’s conventional method, combines with wrinkled-texture cyanotype. Rice papers with photosensitive coating were wrinkled and exposed under sunlight to record the lighting and shading on the paper. A selection from dozens of pieces of cyanotype photographic paper was reorganized and edited before mounting on a canvas. The work is displayed in a style resembling Chinese Shan Shui and photomontage.’

The new artworks produced by Wu Chi-Tsung during the residency at MoT+++ will be exhibited alongside the single installation work, ‘Summer Grasses’, from Bang Nhat Linh. The duo show will be open to the public from December 14, 2018 until February 1, 2019.

about Wu Chi-Tsung:

Wu Chi-Tsung was born in 1981 in Taipei. Wu received his Bachelor of Fine Arts from the Taipei National University of the Arts in 2004. He currently lives and works in Taipei, Taiwan and Berlin, Germany. His work, in which he devotes great attention to the methods used in producing and interpreting images, spans across different media, including photography, video, installation art, painting and set design. He combines traditions and contemporary art forms from the East and the West. Daily objects and phenomena are of great inspiration for his work, and what he transforms into poetic imagery. Wu Chi-Tsung received the top prize of the Taipei Arts Award (2003), short-listed for the “Artes Mundi” (2006), received “WRO Media Art Biannual” (2013) – Award of Critics and Editors of Art Magazines”, and short-listed for the “Prudential Eye Awards” (2015).

Từ tháng 10 đến tháng 12 năm 2018, không gian MoT +++ sẽ được chuyển đổi thành phòng làm việc của nghệ sĩ thị giác Wu Chi-Tsung. Trong thời gian cư trú của mình, Wu Chi-Tsung sẽ phát triển các tác phẩm mới trong sê ri ảnh thử nghiệm Cyano-Collages. Công chúng sẽ có cơ hội để xem tác phẩm của Wu Chi-Tsung trong quá trình sáng tác vào những ngày mở xưởng trong thời gian lưu trú này.

Loại hình chụp ảnh bản in xanh (cyanotype) thông thường sử dụng các đối tượng được đặt trên giấy để tạo ra một dấu âm hoặc dấu ấn của đối tượng một màu trắng trên nền màu xanh lục lam. Loại giấy này, trước đó đã được bao phủ bởi một dung dịch, được tiếp xúc với một nguồn tia cực tím, chẳng hạn như ánh sáng mặt trời, gây ra một phản ứng hóa học cho ra màu xanh đặc biệt, và để lại giấy trắng chưa phơi sáng. Wu Chi-Tsung sử dụng phương pháp bản in xanh để tạo ra các tác phẩm nhiếp ảnh trừu tượng lớn thể hiện phong cảnh miền núi Sơn Thủy được vẽ bằng mực in và bút lông truyền thống.

từ nghệ sĩ:

“Vào đầu mùa xuân năm 2015, ông Ni Tsai-Chin, một nhà phê bình nghệ thuật danh tiếng ở Đài Loan, đã chết vì bệnh tật. Khi học tin tức, tôi nhớ lại một kỳ nghỉ hè cách đây hơn 10 năm và một số bạn và tôi là trợ lý của ông Ni. Chúng tôi đã trải qua một mùa hè đáng nhớ trong ký túc xá của ông Ni tại Đại học Tunghai. Được đắm chìm trong thư pháp và mực in nghệ thuật cả ngày, chúng tôi thường trò chuyện rộng rãi từ chuyển đổi phía nam của bức tranh phong cảnh Trung Quốc trong triều đại nhà Tống đến nghệ thuật phương Tây sản xuất tại Đài Loan. Chân trời mở rộng của ông, những tranh luận sâu sắc, kiến thức tích hợp của nghệ thuật truyền thống và đương đại, và kiên trì trong việc bảo vệ tính chủ quan văn hóa đã nuôi dưỡng sự phát triển nghệ thuật của tôi kể từ thời kỳ mới làm quen của tôi.

Để tưởng nhớ ông Ni, tôi trình bày Cyano-Collage dưới dạng tranh vẽ bằng mực cắt dán, phương pháp thông thường của ông Ni, kết hợp với bản in xanh (cyanotype) kết cấu nhăn nheo. Giấy gạo với lớp phủ quang đã được làm nhăn và tiếp xúc dưới ánh sáng mặt trời để ghi lại ánh sáng và bóng che trên giấy. Một số lựa chọn từ hàng chục mảnh giấy ảnh bản in xanh đã được sắp xếp lại và chỉnh sửa trước khi gắn trên khung vải bố. Tác phẩm được trình bày theo phong cách giống như tranh Sơn Thủy Trung Quốc và tranh chắp ảnh.’

Các tác phẩm nghệ thuật mới của Wu Chi-Tsung trong thời gian lưu trú tại MoT +++ sẽ được trưng bày cùng với tác phẩm sắp đặt ‘Cỏ mùa hè’ của Bàng Nhất Linh. Triển lãm đôi sẽ mở cửa cho công chúng từ ngày 6 tháng 12 năm 2018 cho đến ngày 1 tháng 2 năm 2019.